New York City 2014

Resan till New York var helt underbar, ville inte åka hem. Någon gång kommer jag bo där, that's for sure!

Fredag
Efter Music Districts åkte jag och Linda och hämtade upp Kostik. Vi blev skjutsade till Lincoln Airport där flyget mot Minneapolis och sedan New York gick. Vi kom till New York sent på kvällen och tog en taxi hem till min faster!

Lördag
Vi följde med min kusin på hans Martial Arts practice då Kostik älskar sånt. Efter det åkte vi och åt lunch på en supermysig uteservering där mina kusiner bor. På kvällen hängde vi med mina kusiner.

Söndag
Begav oss in mot stan!! Mina kusiner bor drygt 20 minuter ifrån Manhattan med tåg så de bor urnära. Vi strosade runt i Central Park, kollade runt bland gatu-stånd, åt lunch och glass. På eftermiddagen kollade vi på mina lill-kusins fotbollsmatch! Så sjukt att dem spelar matcher mitt på Manhattan, när vi har tävlingar är det mitt i ingentans haha. På kvällen åkte vi och träffade Kostiks svenska vän Ludvig som bor i USA i år också. Det roliga var att där han bor, bor också min kompis Julia! Så jag och Kostik åkte ut till deras town, käkade pizza och hängde med dem hela kvällen!
min fina faster och hennes man Scott!

Måndag
Shoppingdaaag! Vi åkte in till stan på morgonen och gick runt på 5th avenue, shoppade och myste. Såg Empire State, mötte upp med Ludvig lite senare och hängde med honom resten av dagen. Efter lunch träffade vi min svenska kompis Amelia som bott på Manhattan i år och dansat. Vi jobbade tillsammans med varandra på konfa förra året, så det var superkul att catcha upp med henne! Vi gick till Times Square på kvällen och åt vi middag på ett hamburgerställe på Times Square. Kvällen slutade lite tråkigt då jag insåg att min plånbok blivit stulen/tappad, men hade inga cash eller ID så det kunde varit värre....

Tisdag
Tog lite sovmorgon, åt lunch med min faster på Haiku och begav oss senare in till stan för att spendera sista dagen i NYC. Vi köpte saker till nära och kära, tog en fika (och drack världens godaste hot chocolate) och sedan tog vi tunnelbanan till Ground Zero. Vandrade runt där och vid 7 åkte vi hem igen där vi åt sista middagen med mina kusiner. Satt och pratade med min faster till sent in på kvällen och sedan gick vi och la oss då vi skulle upp tidigt för att åka till flyplatsen dagen efter.

Onsdag
Hemfärd.. Taxin hämtade upp oss vid 9 och vi kom till flygplatsen runt 9.30. Första stoppet var Minneapolis igen och sedan Lincoln där Kostiks värdmamma hämtade upp oss.

Är så glad och tacksam över att min faster lät oss komma och hälsa på dem! Hade så kul hela tiden och vill bara tillbakaaaa!